در حال حاضر اینستاگرام محل خوبی برای تبلیغ و بازاریابی کسب و کارهای شماست. امکانات و ویژگیهای کاربردی این شبکه اجتماعی، باعث میشود که معرفی و افزایش مخاطب بیزینس شما، راحتتر از گذشته صورت بگیرد. اما نکاتی وجود دارد که میتواند شما را در دستیابی به مخاطبان ارزشمند و واقعی، یاری کند. میخواهیم شما را با نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام آشنا کنیم.
اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی
سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید
4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند
چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟
بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ
قبل از اینکه در مورد نحوه و چگونگی کار با بازاریابی مدرن صحبت کنیم، بهتر است با این مبحث به طور کامل آشنا شوید که اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست و چه اهمتی دارد. دیجیتال مارکتینگ در واقع راهی برای تبلیغ برندها و محصولات به صورت آنلاین و از طریق کانالهای مختلف دیجیتالی است.
از آنجایی که اکثر مشاغل مخاطبین خاص خودشان را دارند و باید بتوانند محصول و خدمات خود را به آن گروه خاص معرفی کنند، به آنها کمک میکند تا بتوانند راحتتر خود را مخاطبینشان معرفی کنند و از طریق اینترنت و راههای دیجیتالی به سرعت با آنها ارتباط برقرار نمایند.
در این راستا، فناوریها و راهکارهای متعددی وجود دارد و استفاده از پیامرسانهای آنلاین، ایمیل، تبلیغ در وب سایتهای اینترنتی، رسانههای اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام و… برای جذب و درگیر کردن مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد.
بازاریابی دیجیتال برای مشاغل مدرن امروزی اهمیت زیادی دارد، زیرا امروزه نقش اینترنت در نحوه تصمیم گیری مصرف کننده برای خرید و فروش به اثبات رسیده و بسیاری از کسب و کارها نیز ماهیت آنلاین داشته و همه اطلاعات و فرآیندهای مربوط به خرید و فروش در آنها از طریق وب سایتها انجام میشود.
امروزه کمتر کسی تمایل دارد تا برای پرسیدن یک سوال کوچک در مورد کالایی خاص حضورا به فروشگاهها رجوع کند و یا اینکه زمان خود را برای تلفن زدن به شرکت و دریافت پاسخی مناسب صرف کند، در عصر حاضر اکثر مردم برای پاسخ به سادهترین تا پیچیدهترین سوالات خود از طریق شبکههای اجتماعی مشکلات خود را مطرح میکنند و در کمتر از یک دقیقه به سرعت پاسخ خود را دریافت میکنند.
مصرف کنندگان اینترنتی به شدت در حال افزایش هستند و تمایل به خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری، در هر لحظه بیشتر و بیشتر میشود و این دنیا هر لحظه بیشتر به سمت دیجیتالی شدن گام برمیدارد و این پیام را به ما میدهد که اگر میخواهید با سرعت بیشتری مخاطبین بیشتری را به سمت خود بکشانید، باید از طریق بیشترین دریچهای که با آن سر و کار دارند اقدام کنید!
منبع : شنبه
اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی
سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید
4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند
چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟
بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ
تا آنجا که می توانید، در هر موقعیت مذاکره ای که قرار دارید، منتظر بمانید تا مشتری اولین نظر و پیشنهاد خود را بیان کنید و حد الامکان ، اولین پیشنهاد را شما ندهید.
همیشه دو خریدار را برای یک جنس مشخص کنار هم قرار دهید. چه در کار باشد و چه در تجارت، اینکه دو نفر خواستار شما باشند همیشه باعث افزایش قدرت شما می شود.
یکی دیگر از تکنیک های مذاکره موثر این است که می توانید قیمتی بالاتر از قیمت واقعی محصول یا خدمتتان اعلام کنید، اما هیچ وقت آنقدر بالا نباشدکه کسی حتی برای نگاه کردن هم جلو نیاید چون با اینکار فقط یک آدم پول پرست و طمعکار شناخته می شوید.
همیشه خود را خونسرد و آرام نشان دهیدحتی اگر آن معامله به بهترین شکل ممکن پیش رفته باشد و شما واقعا خوشحال باشید. در مذاکره همیشه باید خود را خونسرد و آران نشان دهید.
در زمان مذاکره به این نکته توجه کنید که ممکن هست به هر دلیلی این معامله سر نگیرد باید همیشه خود را برای سر نگرفتن معامله هم آماده نشان دهید. ممکن است این سخت ترین کار در طی یک مذاکره باشد، اما گاهی بسیار به نفع شما خواهد بود.
یکی از سخت ترین قسمت های معامله این است که شما فکر کنید طرف شدیداً به شما نیاز دارد. اگر اینطور فکر نکنید، اعتماد به نفستان پایین خواهد آمد. همیشه در ذهنتان مجسم کنید که طرف معامله عمیقاً خواستار کالای شماست و به بودن شما نیاز دارد .
یکی دیگر از تکنیک های موثر این است که گاهی اوقات وقتی پیشنهادی به شما ارائه می شود جوابی ندهید و سکوت کنید. برای مدتی کم یا زیاد ، اصلا صحبت نکنید .
سعی کنید سکوتی ناراحت کننده ایجاد کنید و طرف مقابل برای اینکه این سکوت را بشکند جزئیات بیشتری بیان خواهد کرد. شما ساکت بمانید و به صحبتهای طرف مقابل گوش دهید.
یکی دیگر از تکنیک های مذاکره موثر این است که به هر آنچه که به مذاکره مرتبط است تسلط و آگاهی کامل داشته باشید در مورد موضوع مذاکره ، زبان بدن و....تحقیق کنید اطلاعات کسب کنید و در مذاکره از اطلاعات خود درست و بجا استفاده کنید.
یک مساله دیگر که در مذاکره بسیار مهم است و بایدبه آن خیلی توجه داشته باشید این است که مذاکره نباید بر هم بخورد. هر چند که ممکن است رضایتمندی در آن مذاکره برای طرفین وجود نداشته باشد.
و در آخر اینکه اصلا مهم نیست که طرف مقابلتان با شما بد حرف می زند شما به هیچ عنوان نباید خونسردی و آرامش خود را از دست بدهید. همیشه و در هر صورتی با نهایت احترام با طرف مقابلتان صحبت کنید.
اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی
سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید
4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند
چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟
بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ
در کسب و کارهای امروزی، شناخته شدن و شناخته ماندن، بیشتر از میزان فروش اهمیت دارد. خیلی از مواقع تنها به دلیل نوظهور بودن یک مارک و برند خاص، از محصولات و خدمات آن استفاده میکنیم. یا آنکه در میان محصولات و خدمات مختلف، از برندی استفاده کردیم که برایمان آشناتر و شناختهتر بود. دلیل این اتفاقات، تنها به قدرت و تاثیر برند برمیگردد. در این مطلب میخواهیم شما را با نکات کلیدی برندسازی آشنا کنیم و صفر تا صد برندسازی را به شما بیاموزیم.
برند چیست؟
برند میتواند هر متن یا لوگوی تاثیر گذار و شاخص باشد. هر کسب و کاری، بسته به نوع فعالیت و ویژگیهای خود، از المانها و علائم مختلفی در معرفی خود استفاده میکند. این علائم و نشانهها، میتواند وجه تمایز کسب و کار شما، نسبت به کسب و کارهای دیگر و البته رقبایتان باشد. برند، چیزی فراتر از یک متن ساده یا لوگوی پیش افتاده است و میزان موفقیت آن، با تاثیرگذاریاش روی مخاطب اندازه گیری میشود. برندها میتوانند شما را در بازار پررقابت امروزی، متفاوت و شاخص نشان دهند و به همان نسبت، میزان فروش و مقبولیت شما در بین بازار هدفتان را افزایش دهند. این موضوع، میتواند اهمیت برندسازی و تولید و طراحی یک برند خوب را، بیشتر نشان دهد. با برند شاخص، میتوانید پیام کسب و کار خود را، از کیلومترها دورتر و به شکل غیرحضوری به مخاطب برسانید. در واقع، برند، نماینده هویت کسب و کار شماست.
چرا هر کسب و کاری به برند نیاز دارد؟
معاملات تجاری و خرید و فروش کالا در گذشتههای نه چندان دور، به شکلی بود که هر صنف از خدمات، دارای یک یا چند فروشنده شاخص بود. بیشتر مردم از آنها خرید میکردند و بسیاری از کسب و کارهای خرد نیز، متصل به آنان بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن آن در بین مردم، خرید و فروش کالا و خدمات به شکل اینترنتی رواج پیدا کرد و همه توانستند از فاصلهای دور و از فروشندهای ناشناخته خرید کنند. این موضوع برای فروشندگان نیز صادق بود و با رشد فضای دیجیتال، صاحبان کسب و کار میتوانستند بازار هدف و مشتریان خود را، فراتر از مرز شهرها و استانها و کشورها ببرند.
اطلاع از این موضوع، میتواند جذاب، خوشآیند و کارآمد باشد. اما چطور میخواهید در بین هزاران کسب و کار فعال در اینترنت (و حتی بازار حقیقی) خود را متمایز نشان دهید؟ چطور میخواهید کسب و کارتان را به همه بازار هدف خود معرفی کنید؟ با چه عنوانی؟ با چه پیامی؟ پاسخ به این سوالات، تنها در برند و اهمیت برندسازی نهفته است. همه مردم دوست دارند تا خود را عضوی از یک جمع بزرگ نشان دهند.
"همرنگ جماعت بودن" چیزیست که این روزها در دور و اطراف خود زیاد میبینیم. خیلیها بیآنکه نیازی به محصولات شرکت اپل داشته باشند، آن را خریداری میکنند. خیلیها بیآنکه خودشان متوجه شوند، از یک رستوران یا کافه خاص، بیشتر خرید میکنند. بسیاری از مردم، ترجیح میدهند تا از یک برند و مارک لباس بیشتر خرید کنند و فکر میکنند لباسهای این برند، آنها را زیباتر میکند. این همان همرنگیست که مردم را به استفاده از یک محصول یا خدمت خاص، ترغیب میکند؛ چیزی که مردم را به، "عضو قبیلهای" تبدیل میکند.
برندسازی
برند، هویت کسب و کار شما را به دیگران میشناساند و شما را در ذهن مخاطب ماندگان میکند. وقتی بتوانید با شعار و برند خود، در ذهن مخاطبان بیشتری ماندگان شوید، عملاً آگاهی نسبت به محصول بیشتر و در نهایت سود بیشتری را برای خود به ارمغان آوردهاید. شما با افزایش اعتماد و اعتبار خود، نه تنها مشتریان جدیدی را پیدا میکنید، بلکه مشتریان قدیمی و فعلی خود را، وفادارتر از قبل نگه میدارید. اینکه بتوانید یک مشتری را به تکرار خریدهای قبلی ترغیب کنید، یعنی اعتباری فراتر از هزینه و کیفیت کسب کردهاید. حفظ این اعتبار، تنها با برندسازی ممکن است.
در برندسازی باید لحن و هویت برند خود را در نظر بگیرید. نمیتوانید یک کسب و کار رسمی را فقط با لحن کودکانه معرفی کنید یا یک کسب و کار مخصوص به کودکان را با لحنی بزرگسال. هنگام برندسازی باید بتوانید با شناخت هر چه بیشتر مخاطبان خود، سلایق و ذائقههای آنها را پیدا کرده و متناسب با هویت برند کسب و کار خود، لحن برند جذابی بیابید. در بین لحنهای متفاوت کسب و کار میتوان به رسمی، خودمانی، فرهیخته، تند، بیتفاوت، خشن و مهربان اشاره کرد.
کاربردهای برند
برندها کاربردهای متفاوتی دارند. وقتی برندی شاخص و متمایز کننده برای کسب و کار خود تولید کردهاید، وقت آن است که از این برند در تمامی بخشهای مختلف تبلیغی خود استفاده کنید. برند را میتوانید در نام، تگلاین، شعار تبلیغاتی، متن آگهی، مطالب سایت و شبکههای اجتماعی، بروشور و کاتالوگ، خبرنامهها، سربرگ نامهها، بستهبندی محصولات، ویدیوها و پادکستها و بسیاری از جاهای دیگر استفاده کنید. در هر کدام از این بخشها، مخاطب باید برند شما را واضح و روشن ببیند. هر چقدر که بتوانید بیشتر در چشم بمانید، به همان نسبت مقبولیت بیشتری کسب خواهید کرد. برندها را در اندازههای کوچک و بزرگ میتوانید چاپ کنید و در جاهای مختلفی از بیلبوردهای بزرگ گرفته تا لوگوی شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید. مخاطبان، باید شعارها و ویژگیهای کسب و کار شما را در هر جای ممکن ببینید و به خاطر بسپارند. برندها را باید طوری طراحی کنید که نیازی برای تغییر (حداقل برای 5 سال) احساس نکنید.
ویژگیهای برند
اولین ویژگی برند، سادگیست. برند باید تا حد امکان ساده و همه فهم باشد. لوگوی شرکت اپل را همه ما دیدهایم، یک سیب گاز زده که هیچ جلوه خاصی ندارد اما آنقدر ساده و همه فهم است که با یکبار دیدن در ذهن همه ما ماندگار میشود. شعار اپل نیز از همین اصل پیروی میکند؛ "متفاوت فکر کن". ویژگی و هویت شرکت اپل، بر انحصارطلبی محصولات و خدمات استوار است و میخواهد تا جای ممکن این تفاوت با دیگران را به شما القا کند. اپل در عبارتی دو کلمهای (Think different) توانسته این تفاوت را به خوبی نشان دهد.
دومین ویژگی برند، ایجاد انگیزه و جذابیت است. برند باید بتواند مخاطبان خود را به هیجان وادارد و در آنان ایجاد انگیزه و رقابت کند. برای این ویژگی، به لوگوی نایکی نگاهی بیندازید. علامت تیک زدن هنگام انجام یک کار یا پذیرفتن یک موضوع استفاده میشود. نایکی هم از همین علامت برای لوگوی خود استفاده کرده است. اما شعار نایکی کار را بیش از پیش جذاب میکند؛ "فقط انجامش بده". هدف نایکی این است که تردید را از مخاطبش بگیرد و او را به خرید ترغیب کند.
سومین ویژگی برند، ثبات است. زمانی که برندی را برای کسب و کار خود انتخاب کردید، باید تمام توان و زمان خود را روی تبلیغ آن بگذارید. یقیناً نمیخواهید پس از مدت کوتاهی دست به تغییر برند و تعویض آن بزنید. پس برند شما باید تا حد امکان خوب و باکیفت باشد و برای سالیان زیادی از کسب و کار شما پشتیبانی کند. با نگاهی به تغییرات برند BMW میفهمیم که تنها جزییات لوگو در طول سالها تغییر کرده و اصل لوگو همان طرح ابتداییست. تغییرات متعدد و سریع برند میتواند به ضرر شما تمام شود (حتی اگر برند بهتری تولید کنید) زیرا این تغییرات شما را از ذهن مخاطب پاک میکند و عملاً حتی با وجود کیفیت و مفبولیت، ماندگار نخواهید ماند.
ساخت برند
برای ساخت برند میتوانید از خودتان شروع کنید. هیچکسی بهتر از شما، کسب و کارتان را نمیشناسد. باید بتوانید در موارد و عبارات کوتاه، کسب و کار خود را تعریف کنید. ویژگیهای مثبت و منفی کسب و کارتان را مشخص کنید و برای هر کدام علامتی در نظر بگیرید. هر برند میتواند از دو بخش لوگو و شعار تشکیل شود. طراحی لوگو کاریست که نیاز به مهارت و تخصصی متفاوت با تکنیکهای روزمره ما دارد و بهتر است برای طراحی آن، طراحی حرفهای استخدام کنید. برای شعار نویسی نیز، میتواند از تکنیکهای به خصوصی استفاده کنید. این تکنیکها را به طور کلی میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
به دست آوردن این عبارات، برای همه کسب و کارها ممکن است اما باید بتوانید دانش برندینگ و علم بازاریابی خود را در کنار هم به کار بگیرید. بسیاری از کسب و کارها بدون آنکه برند و برندسازی مشخصی داشته باشند، شروع به کار میکنند و انتظار دارند تا مشتریان آنها را بیابند. اما باید بدانید که در ابتدای مسیر، این شما هستید که باید خود را به مشتریان هدفتان بشناسانید و کسب و کارتان را معرفی کنید. شرکت طراوان، سالهاست همراه با مشتریان خود و کسب و کارهای کوچک و بزرگشان، گام برمیدارد. بر این باوریم که ساخت برند و برندسازی، میتواند شما را در بازار پرجنب و جوش امروزی، متفاوتتر از بقیه نشان دهد. برای مشاوره و سفارش خدمات طراحی لوگو، ساخت برند و تعیین لحن برند میتوانید با شماره تلفنهای ........... تماس بگیرید یا از طریق صفحه ...... با ما در ارتباط باشید.
چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟
بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ
اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی
سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید
4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند
طبق این تصور از زمانی که PR از صورت عمومی خود خارج شد، اعتبار یک وب سایت را نیز نمی توان به کمک آن سنجید. این باور اشتباه بر پایه و اساس محکمی استوار است؛ لذا رد کردن آن کمی دشوار می باشد. این تصور بیان می کند که ما مستقیما دسترسی به رتبه صفحه گوگل هیچ وب سایتی نداریم؛ بنابراین اصلا معیار و ابزاری به اسم Pagerank وجود ندارد.
اما در واقع جایگزین هایی برای Pagerank وجود دارد که قطعا مفید می باشند. ابزارهایی مثل رتبه بندی لینک های داخلی SEO PowerSuite، اعتبار صفحه سایت moz و رتبه بندی Ahrefs.
مواردی که ذکر شد همه با این هدف تشکیل شده اند تا جایگزین PR را در ذهن ها بشوند. آن ها سعی می کنند تا به کاربرانشان یک درک نسبی درباره ی اعتبار و رتبه ی یک صفحه با توجه به بک لینک هایش بدهند. هر یک از این معیارهای جایگزین با استفاده از الگوریتم های خاصی نوشته شده اند تا هرچه بهتر بتوانند به PR نزدیک شوند.
ابزار رتبه صفحه گوگل در مقایسه با صدها ابزار دیگری که برای تعیین رتبه بندی صفحات کاربرد دارند، اعتبار خود را از دست داده است.
حالا سوال مهم این است که آیا واقعا وجود این معیارهای جایگزین اهمیتی دارد؟ با توجه به این تصور غلط، می شود نتیجه گرفت که بک لینک ها دیگر مثل قبل ارزش نداشته و در رتبه بندی سایت نقشی را ایفا نمی کنند.
برای بررسی این موضوع ما تحقیقی را انجام داده ایم. در پی آن مطلب بسیار مهمی به دست آمده است؛ همبستگی بسیار قوی بین لینک های یک سایت و موقعیت SERP آن وجود دارد. بنابراین می شود نتیجه گرفت که برخلاف تصور نادرستی که گفته شد، بک لینک ها تاثیر بسزایی در رتبه بندی یک صفحه دارند.
حالا سؤال پیش می آید که بر اساس این موضوع، وبمسترها دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهند تا بر روی رتبه سایت خود تاثیری بگذارند؟
درست است که ما اطلاعاتی در زمینه ی افزایش PR نداریم؛ ولی می توانیم برخی کارها را انجام دهیم تا حداقل از کم شدن همین امتیازی که داریم جلوگیری کنیم.
در نهایت باید به این صورت نتیجه بگیریم که PageRank هنوز هم به عنوان یک ابزار قدرتمند برای رتبه بندی صفحات وب سایت ها می باشد. از زمانی که PR از وضعیت عمومی خود خارج شد، صدها ابزار رتبه بندی مختلف شروع به کار کردند. در سال 2019 نادیده گرفتن هر معیاری که برای رشد سایت درست شده است، امری غیرحرفه ای و ساده لوحانه می باشد و این موضوع در مورد PageRank از اهمیت بالاتری برخوردار است.
منبع : newseo.ir
5 تصور اشتباه درباره PageRank یا همان سئو - قسمت اول
چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟
بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ
اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی
سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید
4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند
ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت
PageRank (رتبه صفحه) از ابتدایی ترین معیارهای سنجش گوگل محسوب می شود. این موضوع در اولین مقاله های تحقیقاتی گوگل وجود داشته است که در ادامه ی آن اساس سیستم رتبه بندی گوگل بنا نهاده شد.
بر اساس نوع بک لینک هایی که یک صفحه سایت گرفته است، نکات بسیار مهمی به دست می آید؛ از قبیل اعتبار، اهمیت و حجم ترافیک سایت. این سیستم مشابه با نقل قول های علمی است. بنابراین بک لینک های وب سایت هستند که در سئو سایت بسیار مؤثر خواهند بود. هرچه بک لینک های دریافتی شما معتبرتر باشد، احتمال افزایش رتبه ی شما نیز بهبود پیدا می کند.
همه ی ما به خوبی می دانیم که یک بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد. بک لینک های یک وب سایت می توانند اعتبار و رتبه آن سایت را تخریب کرده و یا بهبود بخشند. از زمانی که PageRank به عنوان یک معیار برای اندازه گیری اهمیت سایت ها پذیرفته شد، SEO نیز برای کمک به این موضوع، دست به کار شد.
در طول سابقه طولانی PageRank که به عنوان یک عامل رتبه بندی حیاتی و مهم شناخته می شود، بسیاری در مورد آن تصورهای نادرستی دارند. در این مقاله، چند مورد از این باورهای غلط را مورد بررسی قرار می دهیم.
رتبه صفحات سایت در سال 2016 از دسترس عمومی خارج شد. قبل از آن در سال 2013 بروزرسانی شده و الگوریتم اصلی آن در سال1999 نوشته شد. در اینترنت تمامی معیار و ابزارها ممکن است پس از چند هفته منسوخ شوند. در نتیجه ابزاری مثل Page Rank که از سال 1999 شروع به کار کرده است، کمی قدیمی به نظر می رسد. اما در این مورد وضعیت متفاوت است.
اولین نکته این است که از جهات مختلف، Page Rank بنیاد و اساس سیستم رتبه بندی گوگل به شمار می رود. هدف اصلی نوشتن الگوریتم رتبه صفحه، کمک به کاربران برای دوری کردن از نتایج جستجوی کم ارزش بود و در به واقعیت رساندن این هدف، کارکرد فوق العاده ای برای سال ها از خود به نمایش گذاشته است.
دومین مسئله ی مهم در این زمینه بیان می کند که Page Rank از ابتدا درحال بروزرسانی بوده است. این امر به این منظور انجام شده است تا تاثیرات مثبتی بر روی چشم انداز اینترنت داشته باشد.
آخرین و مهمترین نکته، خبر از این می دهد که گوگل Page Rank را در طولانی مدت برای خود ثبت کرده است. در نتیجه واضح است که رتبه صفحه، به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای گوگل به محسوب می شود.
PageRank هیچ موقع به طور رسمی متوقف نشد؛ ولی این موضوع را به خاطر داشته باشید که گوگل در این سال ها هیچ موقع دست از استفاده کردن از آن برنداشته است.
پیج رنک گوگل در ابتدا به عنوان یک معیار ساده و قابل دسترس بود. با کلیک بر روی Google Toolbar به راحتی می توانستید ارزش سایت مورد نظر خود را که از 1 تا 10 رتبه بندی شده بود، مشاهد کنید. این موضوع منجر شد تا برخی سئوکاران به شکلی خائنانه از لینک های اسپم استفاده کرده تا اعتبار برخی وب سایت ها را خدشه دار کنند.
لازم بود تا جلوی این قضیه گرفته شود. به همین منظور، گوگل و برخی موتورهای جستجوی دیگر، تگ nofollow را معرفی کردند. این یک ویژگی است که طبق آن برخی لینک های خاص، در رتبه بندی گوگل از حساب کاربری شما دریافت نمی شوند. در نتیجه می توانید اعتبار وب سایت خود را در مقابل لینک های اسپم حفظ کنید.
کسب و کارهای امروزی را دیگر نمیتوان با گذشته مقایسه کرد. تغییر شیوههای بازاریابی و جذب مشتری، باعث شده که بسیاری از کسب و کارهای خرد، رشد کنند یا بسیاری از کسب و کارهای سنتی بزرگ، از میدان رقابت خارج شوند. در این بازار، هر چه مشتریان بیشتری داشته باشید، موفقتر خواهید بود. استفاده از فضای مجازی میتواند کار شما را برای ارتباط با مشتریان خود راحتتر کند؛ شما را به مشتریان جدید معرفی کند و کاتالوگ آنلاین و ویترین همیشگی کسب و کار شما باشد. اما چطور میتوان از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد؟ در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با این دنیای شگفتانگیز آشنا کنیم.
فضای مجازی چیست؟
گسترش روزافزون اینترنت به عنوان شبکهای از شبکههای مختلف محلی، باعث شده که جهان، بیشتر آن که تصور کنیم، کوچک شود. اینترنت با به وجود آوردن، گروههای کوچک و بزرگ ارتباطی، توانست خیلی سادهتر از دیگر وسایل ارتباط جمعی، مردم را به هم نزدیک کند. اما تحول در فضای مجازی، از زمان آغاز به کار تلفنهای هوشمند آغاز شد؛ تلفنهایی که دیگر خیلی بیشتر از یک مکالمه عادی کاربرد داشتند.
فضاهای مجازی امروزی، شبکههای قدرتمند اجتماعی با میلیاردها کاربر هستند؛ کاربرانی که هر کدام میتوانند مشتری و خریدار محصولات کسب و کار ما باشند. اگر کمی با شبکههای اینستاگرام و تلگرام، به عنوان دو شبکه مجازی معروف این روزها کار کرده باشید، میتوانید بسیاری از برندها را ببینید که صدها هزار دنبال کننده دارند. این دنبال کنندههای عادی، میتوانند خریداران آینده محصولات شما باشند. برای این کار باید بتوانید به درستی و با نهایت دقت، پا در این بازار بگذارید.
بسیاری از کسب و کارهای قدیمی به دنبال آن هستند که با پیدا کردن مشتریان جدید ، فروش خود را بیشتر کنند. اما در بازار امروزی نمیتوان به راحتی گذشته، تبلیغات را به سرانجام رساند یا تخمینی دقیق از میزان فروش داشت. بازار امروز فروش ، در اختیار فروشندگان آنلاین کالاها و خدمات است. این فروشندگان با استفاده درست از فضای مجازی، توانستهاند تمامی کالاها و خدمات خود را به میلیونها کاربر فارسی زبان نشان دهند یا بر اساس بازخورد آنها، کالایی متناسب با سلیقه بازار تولید کنند. تغییر سبک فروش از سنتی به مدرن و امروزی، چیزی نیست که بتوان به راحتی به دست آورد اما یقیناً هر روزی را که از دست بدهید، به شکست نزدیکتر خواهید شد. برای ورود به عرصه فضای مجازی نیاز به برداشتن گامهایی دارید که ادامه ذکر خواهیم کرد.
اولین قدم؛ پیدا کردن شبکه مجازی متناسب با کسب و کار
اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک ، توئیتر، یوتیوب ، لینکدین ، آپارات و خیلی نامهای دیگر را ممکن است شنیده باشید، اما کدام شبکه مجازی برای شما مناسب است؟ در اولین گام باید بتوانید شبکه مجازی متناسب با کسب و کارتان را پیدا کنید. هر اپ اجتماعی با تمرکز روی یک محتوا ساخته شده است. دستههای متفاوت فضای مجازی شاید در ابتدا شما را سردرگم کند اما این تفاوتها، تنها به تفاوت کسب و کارهای مختلف بازمیگردد.
دومین قدم؛ پیدا کردن کلمههای کلیدی متناسب با کسب و کار
هر کسب و کاری را میتوان با کلمات مشخص و به اصلاح "کلیدی" معرفی کرد. کلمات کلیدی، در واقع عباراتی هستند که بیشترین بازخورد را از کاربران دریافت نمودهاند. هر کاربر با جستجوی عبارات و کلمات مورد نظر خود در موتورهای جستجو، علاوه بر دیدن نتایج مورد نظر خود، آن عبارت یا کلمه را دارای وزن مشخصی میکند. هر چه تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، آن کلمه در میان کاربران محبوبتر و رایجتر است. اگر بتوانید کلمات کلیدی کسب و کار خود را به درستی بیابید، یقیناً در بین نتایج اولیه کاربران قرار خواهید داشت.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایتهای مختلفی وجود دارند اما به دلیل پولی بودن بسیاری از آنها، ممکن است نتایج ارائه شده به شما دقت لازم را نداشته باشند. برای آن که بتوانید کلمات کلیدی کسب و کارتان را به درستی و با دقت بالا تهیه کنید، میتوانید از خدمات شرکت طراوان در پیدا کردن کلید واژههای مرتبط استفاده کنید. در این بسته، شما کلمات کلیدی مرتبط با کار خود را بر اساس رتبههای مشخص دریافت میکنید و از میان آنها برای تولید محتوا استفاده مینمایید.
سومین قدم؛ تولید محتوای متنی و تصویری منظم
تولید محتوا، کاری تخصصی و نیازمند دانش مخصوص به خود است. نمیتوان هر متنی را برای کپشن توضیحات نوشت و انتظار بازخورد دلخواه را داشت. امروزه این کلمات هستند که شما را به سمتی میبرند یا از رفتن به راهی بازمیدارند. در تولید محتوا، باید شبکه اجتماعی، لحن و پرسونای کسب و کار، کلمات کلیدی و اولویتهای انتشار را در نظر داشته باشید. محتوای متنی باید شامل چگالی مناسب کلمات کلیدی و با تعداد کلمات مشخصی باشد. محتواهای تصویری نیز، اگر دارای طرح و ساخت مشخص و با رعایت اصول رنگ شناسی نباشد، مورد اقبال واقع نخواهد شد.
در تولید محتوا باید سلیقه و تخصص را در کنار یکدیگر به کار بگیرید. ممکن است مدتها تولید محتوای متنی و تصویری را برای کسب و کار خود انجام دهید اما بازخورد مورد انتظار را دریافت نکنید. این یعنی تولید محتوای شما اشتباه و بدون در نظر گرفتن جایگاه مشتریست. به همین دلیل خیلی از کسب و کارها ترجیح میدهند، کار تولید محتوا را به واحدهای تخصصی تولید محتوا بسپارند. تیم تولید محتوای شرکت طراوان، با استفاده از به روزترین متدها و ابزارهای تولید محتوا، شما را در داشتن صفحات مجازی بهتر یاری مینماید.
قدم آخر؛ ارتباط پیوسته و مداوم با کاربران خود
حتی اگر تمامی کسب و کار خود را به شکل مدرن و مجازی مدیریت کنید و هیچ حضور فیزیکی در بازار نداشته باشید، باز هم نیاز دارید تا با کاربران و مشتریان خود در ارتباط بمانید. شما باید با مشتریان خود حرف بزنید، به سوالات آنها پاسخ دهید، تردیدهایشان را رفع کنید، از خرید و حمایتشان تشکر کنید و تا حد امکان از سلیقه و نظر آنها باخبر شوید. این ارتباط هم برای شما و هم برای مشتریان شما مفید و لازم خواهد بود. هر شبکه مجازی، توسط یک ادمین (مدیر) اداره میشود و این شخص باید علاوه بر گذاشتن مطالب جدید در سایت و شبکه مجازی، وظیفه ارتباط با کاربران را نیز بر عهده بگیرد. واحد ارتباط با مشتریان، همواره از واحدهای مهم هر کسب و کار و شرکتیست که نادیده گرفتن آن میتواند به از دست رفتن مشتریان بالفعل و بالقوه منجر شود.
ارتباط پیوسته و مداوم با مشتریان، برای همه کسب و کارها ممکن نیست. خیلی از شرکتها، به دلیل نبود نیروی کافی یا وقت لازم برای مشتریان، قید ارتباط با کاربران را زده و تنها به گذاشتن مطالب و محتواهای جدید بسنده میکنند. اما این کار، در بلند مدت به ضرر شما خواهد بود. نبود پشتیبانی و بستههای حمایتی همیشگی میتواند به فروش شما در بازار صدمه وارد کند و شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.
برون سپاری مدیریت و نگه داری صفحات مجازی و سایت میتواند گزینه خوبی برای جایگزینی کمبود نیرو باشد. تیم نگه داری و پشتیبانی صفحه مجازی و سایت شرکت طراوان، سالهاست وظیفه ارتباط با کاربران، شرکتهای مختلف را به عهده دارد. با استفاده از خدمات پشتیبانی شرکت طراوان میتوانید، پوشش دهی مناسبی روی خدمات آنلاین کسب و کار خود داشته باشید.