متخصص طراحی سایت های حرفه ای و بهینه سازی سایت (SEO)

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

نظرات مشتریان ما

نظرات مشتریان ما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

طراحی سایت جدید گروه صنعتی فانیک

ورژن اول سایت گروه صنعتی فانیک فعال درزمینه تولید و ساخت دکوراسیون داخلی ، به دو زبان فارسی و انگلیسی در سال 92 توسط تیم طراوان انجام شد.
در نسخه اول سایت ماژول های مربوط به بسته سایت های صنعتی ،شرکتی طراوان به کار گرفته شد.که میتوان به ماژول های : درباره شرکت،گواهی نامه ها،معرفی محصولات و خدمات ،گالری تصاویر،لیست پروژه ها، تازه ها،پیوندها،مشاوره ، معرفی نمایندگان، دانلود کاتالوگ و تماس ،به دو زبان فارسی وانگلیسی اشاره نمود.
در طراحی نسخه دوم مطابق با گسترش فعالیت شرکت و استراتژی های آن، نسخه ای با قابلیت های جدید طراحی شد. قالبی سفارشی با قابلیت ریسپانسیو،ارسال و ثبت پیام های رضایت مشتریان،بخش فروش ویژه فانیک، و انواع محصولات به همراه قابلیت نمایش موجودی به سایت اضافه گردید.
و در فاز بعدی،
 پشتیبانی ورود اطلاعات و مشاوره دیجیتال مارکتیگ به طور مستمر، در حال انجام می باشد.
fanikcolor.com

اطلاعات بیشتر

طراحی سایت جدید گروه صنعتی فانیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

اصول کلیدی و کاربردی مذاکره

ما روزانه در همه روابط خود با افراد پیرامونمان چه افراد خانواده ، مشتری همکاران، سرمایه گزار و ... در حال مذاکره هستیم. برای اینکه بتوانیم  روابطی موفق  و تاثیرگزار داشته باشیم باید اصول کاربردی و کلیدی مذاکره را بدانیم.

قصد دارم این موارد را به صورت کاربردی و مفید که چکیده ای از علوم حرفه ای و تجارب کاری خودم هست رو خدمت شما بزرگواران ارائه کنم. توضیحات رو در سه مرحله قبل از ورود به مذاکره، هنگام مذاکره و مرحله بعد از فروش توضیح خواهم داد.

کلا مذاکرات بر 3 نوع هستند:

مذاکره تعاملی = برد برد  

مذاکره رقابتی= برد و باخت   

مذاکره تابعیتی= می بازیم تا بعدا امتیاز بگیریم.

در مذاکره تعاملی هدف ایجاد رضایت و به اصطلاح برد هر دو طرف می باشد. در واقع طرفین سود و منفعت همدیگر را در نظر میگیریند و مذاکره با رضایتمندی طرفین به پایان می رسد. معمولا مذاکرات موفق تجاری در این حالت قرار می گیرند.

در مذاکره رقابتی همواره یک طرف بازنده و طرف دیگر برنده می باشد. مثلا مذاکرات نشست های انتخاباتی سیاسیون از این دست می باشد.

مذاکره تابعیتی در این حالت یک طرف مذاکره با اختیار خود مذاکره را می بازد تا ارتباطی را حفظ کند و منفعت دیگری را بدست آورد. به عنوان مثال در پروژه ای تجاری مشتری به مسئول فروش میگوید شما هزینه این پروژه را برای ما  n تومان در نظر بگیرید و ما در عوض پروژه بزرگتری را به شما خواهیم داد...

حال کارهای قبل از ورود به مذاکره را توضیح میدهم.

سعی کنید قبل از ورود به فضای مذاکره به کسب اطلاعات و شناخت درباره طرف مذاکره کننده بپردازید.

هر چه تصویر روشنی از فردی که می خواهید مشتری شما باشد داشته باشید به همان اندازه به هدر رفتن تلاش کمتر است.

نکته مهم : یادتان باشد که اولین برخورد موثرترین برخورد است. هر چقدر که شما توانمند باشید اما برای روز مذاکره آماده نباشید و یا حالتان خوب نباشد، در چشم مشتری فردی قوی ظاهر نمیشوید و این در ذهن مشتری می ماند. پس اگر آمادگی ورود به مذاکره را به هر دلیلی ندارید آن را به وقت دیگری موکول کنید.

شناسایی روان شناسی خود و دیگران: سعی کنید ویژگی های شخصیتی خود را بشناسید اینکه شما فردی درون گرا هستید و یا و برون گرا؟ چه روحیاتی دارید؟ از قرار گیری در کنار چه افرادی و در چه جمع هایی لذت می برید؟و...

امروزه تست های استاندارد و بسیار خوبی مانند DISC ،  MBTI و اینیاگرام برای خود شناسی در اینترنت به سادگی قابل دستیابی هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

سعی کنید با مسئول اصلی پروژه و تصمیم گیرنده نهایی ارتباط تلفنی یا حضوری برقرار کنید. نه با منشی و افراد زیر دست مجموعه.

هنگام مذاکره:

شرایط و کارهایی که در زمان ورود به مذاکره باید انجام شود:

فضای مذاکره باید دارای نور زیادی باشد . این امر شفافیت در معامله را می رساند.

وجود صندلی نرم و راحت  معامله رو راحتتر میکند.

21درجه بهترین دما برای اتاق مذاکره است.

اگر موزیک پخش می شود می بایست با سن و روحیه مشتری مطابق باشد.

پوشش ظاهری لباسی رسمی و حداکثر با دو رنگ باشد.

با ایمان به خود و انگیزه بالا محکم به مذاکره وارد شوید در صحبت و رفتارتان شور و شوق داشته باشید چرا که این انرژی به مشتری منتقل می شود و او با حسش خرید میکند.

چرخش نگاه و تماس چشم بسیار مهم است. افرادی که فقط به پایین یا بالا نگاه میکنند ممکن است نتوانند تاثیری که باید را روی مخاطب بگذارند.

صحبت کردن  :

باید بتوانید ساده ، روان ، شمرده و مطمئن صحبت کنید. اگر مخاطب شما بیش از 1 نفر بود ، حتما بقیه افراد را هم مخاطب صحبت خود قرار دهید. و در واقع به همه افراد توجه کنید.

ارتباط سر :

 خوب است که در زمان گوش کردن به صحبت های مخاطب خود از حرکت سر برای تایید او استفاده کنید. این کار حس اطمینان و رضایت مخاطب را به اینکه به صحبت های او توجه دارید نشان می دهد.

خندیدن (قدرت لبخند):

خنده به جا و با قدرت و متانت نوشتن: سعی کنید در مذاکرات کاری دفترچه ای داشته باشید و نکات مهمی را که مشتری عنوان میکند یادداشت کنید.

حتما درمورد مشخصات محصول اطلاعات کافی داشته باشید چرا که داشتن این اطلاعات بر تسلط و تحکم کلام شما نیز تاثیر گذار است.

سعی کنید مهارت های فروش را بیاموزید. کتاب های مختلفی در این زمینه وجود دارند که میتوانید از آنها بهره ببرید. و یا از فروشندگان با مهارت ، مشاوره بگیرید.

در هنگام معرفی رزومه خود به مشتری ، سود و منفعتی را که در کار با شرکتتان رسانده اید بیان کنید. به عنوان مثال در این مدت 5 سال همکاری با شرکت توانسته ام آمار فروش را از 20% به 60% افزایش دهم...

سعی کنید در موارد خاصی  مشتری را تحسین و از او تعریف کنید.

امروزه همدلی نکته بسیار مهمی در روابط پیشرفته کسب و کار است که باید به آن توجه کنیم.

همدلی یعنی درک متقابل ، یعنی اینکه بتوانیم خود را به جای طرف مقابل قرار دهیم و از زاویه دید او به مسئله نگاه کنیم و شرایط او را درک کنیم. بدین صورت احتمال موفقیت و احساس رضایت در مذاکره بین طرفین افزایش می یابد.

نکته بعدی سادگی است. در مذاکرات سعی کنید ساده و روان صحبت کنید و از بکار بردن ادبیات پیچیده و سخت بپرهیزید و همچنین به مشتری مشاوره بدهید و تصمیم برای خرید از شما یا هر مجموعه دیگر را به عهده او بگذارید.

به مشتری راه حل بدهید . فروشنده ماهر به مشتری کمک میکند تا راحتتر تصمیم بگیرد.

حال با توجه به مطالب گفته شده یه سوال مطرح می کنیم: وقتی مشتری قدرتمند است چه کار کنیم؟

پاسخ : 1. باید با دانش فنی بالا وارد مذاکره شوید.

 .2مهارت های سخنوری و فن بیان را بدانید.

 .3 هوش هیجانی خود را تقویت کنید. EQ یا هوش هیجانی مهارتی است برای مدیریت کنترل احساسات ما و طرف مقابل در مذاکره. به عنوان مثال باید بدانیم که وقتی در مذاکره عصبانی شدیم چه کنیم.

مسئله قیمت باید جزء آخرین موارد صحبت در مذاکره باشد. یعنی بعد از اینکه آشنایی و ارتباط موثر برقرار شد ، ویژگی ها و مزایای محصول بیان شد حال باید در این مورد صحبت شود.

در تئوری قیمت اصولا باید ابتدا گرانترین محصولات معرفی و قیمت داده شوند و سپس محصولات با قیمت های پایینتر. در این صورت احتمال بیشتری برای خرید ایجاد می شود.

در مذاکرات تلفنی به این اصول دقت کنید: مدت زمان اولین ارتباط تلفنی 3 تا 5 دقیقه می باشد.

حتما به حالت ایستاده و یا نشسته با بدن راست با مشتری صحبت کنید چرا که در این حالت تن صدای شما بهتر و دلنشین تر است. داشتن لبخند را در زمان صحبت فراموش نکنید.

حال تصور کنید که مذاکره با موفقیت انجام گرفت و منجر به فروش شد.

پس از فروش نیز مراحل و اصولی وجود دارند که برای حفظ مشتری باید رعایت شوند:

برای خرید مشتری از شما حتما از او تشکر کنید.

سعی کنید هدیه ای برای او در نظر بگیرید.

بعد از 1 ماه با مشتری تماس بگیرید و از رضایت او اطمینان حاصل کنید. تماس پیگیری بعدی را بعد از 3 ماه و بعدی را بعد از 6 ماه با مشتری داشته باشید.

سعی کنید با استراتژی های مختلف با مشتری های خود رابطه بلند مدت را حفظ کنید. چرا که هزینه داشتن مشتری های فعلی بسیار کمتر از هزینه جذب مشتری جدید است.

در این مقاله سعی کردم تا اصول کلیدی یک مذاکره موفق را به صورت خلاصه و کاربردی خدمت شما توضیح دهم. بدیهی است که تمامی موارد گفته نشد و برای متخصص شدن در این زمینه نیاز به مطالعه و زمان بیشتر، مشاوره و کسب تجربه دارید.

موفق باشید.

نادیا وطن خواه

مدیر شرکت طراوان

مشاور و طراح کسب و کار تجارت الکترونیک

Nvatankhah.ir

 

اصول کلیدی و کاربردی مذاکره

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

جدیدترین و جامع ترین دوره آموزش بازاریابی اینستاگرام

رازهای کسب در آمد از اینستاگرام

رازهای کسب در آمد از اینستاگرام

سرفصلهای سمینار :

 تبدیل کاربران اینستاگرام به فالوور

 چک لیست بیو اینستاگرام

 افزایش فالوور

 چطور 1000 فالوور اول اینستاگرام خود را جذب کنید؟

 تبدیل فالوور به علاقه مند

 بازاریابی محتوا چیست؟

 60  ایده مختلف برای تولید محتوا اینستاگرام

  انواع فرمت های محتوا

  تبدیل علاقه مند به خریدار

 انواع روش های درآمدزایی از اینستاگرام

  روش های جلب اعتماد برای افزایش فروش

 

دوستان این سمینار در 28 آبان ساعت 3 در شرکت طراوان برگزار میشه.
تخفیف 30% برای افرادی که تا پایان این هفته ثبت نام میکنن.

تلفن ثبت نام 09057150187

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی - قسمت دوم

استراتژی خریدنی نیست بلکه حاصل تراوشات ذهنی مدیران سازمان است:

استراتژیست در دو بستر عینی و ذهنی در پی خلق استراتژی است. بستر عینی استراتژی شرایط محیطی و سازمان و بستر ذهنی آن، ذهنیت استراتژیست است. بر این اساس استراتژی نمی تواند با ذهنیت مدیران کلیدی سازمان یعنی آنهایی که نقش اساسی در پیاده سازی استراتژی به عهده دارند در تضاد و تقابل باشد و صرفاً از مسیر فرآیندی که اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند، استخراج شود.

استراتژی حاصل تعامل انسان استراتژیست با بیرون از خود یعنی شرایط است. استراتژیست در دو بستر عینی و ذهنی در پی خلق استراتژی است. بستر عینی استراتژی شرایط محیطی و سازمان و بستر ذهنی آن،ذهنیت استراتژیست است.

 بر این اساس استراتژی نمی تواند با ذهنیت مدیران کلیدی در سازمان در تقابل باشد بلکه باید از ذهن مدیران نشات گرفته باشد و سازمان را به سمت سویی ببرد که مدیران برای سازمان خیال پردازی کرده اند.استراتژی یک باور است و نه یک کتابچه.
در انتخاب راه حل ها و یا با خلق استراتژی ها ساده گزینی کنید به قدری که شدنی باشد و تا آن جا که ممکن است ساده سازی کنید تا در انتقال و تبدیل آن به باور افراد مشکل نداشته باشید.

در پیاده سازی راه حل نیز به برنامه های ساده بیاندیشید.

نظام های اجتماعی پدیده هایی بسیار پیچیده هستند و عوامل تشکیل دهنده آن ها بسیار زیادند. علت اصلی رفتار یک پدیده شرایطی است که آن پدیده در آن قرار دارد و نه عامل یا عواملی ویژه.

عوامل، ایجاد کننده شرایط هستند و شرایط تعیین کننده رفتار سیستم. به عبارت دیگر، رابطه عوامل با سیستم رابطه مستقیم نیست بلکه به واسطه شرایط بر رفتار سیستم اثر می گذارد.


جاری دیدن استراتژی:

در عصری که پدیده ها به سرعت تغییر می کنند و انسان و جوامع انسانی در ترسی آکنده از عدم تطابق با این تغییرات زیست می کنند، دیگر نمی توان استراتژی را فرآیندی مقطعی و هر از چندگاه  پنداشت. در چنین شرایطی اگر استراتژی نتواند خود را با مسیر  تحول  پدیده ها وفق دهد، محکوم به زوال است.

 استراتژی حاصل مجموعه ای از کنش ها و واکنش ها با جهان است. همچنان که تغییر درجهان همواره جاری است، استراتژی نیز باید به صورت یک جریان مستمر سازمان را با تغییرات محیط تطبیق دهد.

اگر حساسیت و آگاهی کافی را جریان تغییرات مورد استفاده قرار دهیم، دراین صورت می توانیم بیشتر به خلق استراتژی اثربخش امیدوار باشیم. بنابراین باید شیوه ای را در خلق استراتژی برگزینیم تا امکان تطبیق مداوم استراتژی با تغییرات محیط میسر شود.


پیاده سازی، کاری رهبرانه است نه مدیرانه:

پیاده سازی استراتژی نیازمند قابلیتی است که همسان با نقش رهبری است و آن عبارت است از توانایی فراهم سازی زمینه در سازمان، برای تحقق تغییرات لازم.

منظور از رهبری، به قول جان کاتر، پدید آوردن چشم انداز و راهبردها، بسیج کردن افراد مناسب برای اجرای آن راهبردها و توانمند کردن کارکنان برای تحقق چشم انداز، به رغم وجود موانع است.

 پیاده سازی در ماهیت از جنس رهبری است و مدیریت. پیاده سازی استراتژی جدید یعنی ایجاد تغییرات در سازمان و غالباً از نوع اساسی آن و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه فرآیند تغییرات را هوشیارانه و هوشمندانه رهبری کنیم.


عامل تحول، انسان است و نه برنامه:

چگونه می توان از برنامه ریزی استراتژیک انتظار تحول داشت بدون آن که افراد سازمان متحول شوند؟ اگر کارکنان متحول شوند خود عامل تحول خواهند بود.

سازمانها برای دستیابی به سهم بیشتر می باید در جلب رضایت بیشتر مشتریان و مخاطبان خود بکوشند. برای این کار ناچار از تحول در درون می باشند. این تحول نیز از طریق توسعه افراد سازمان ایجاد می شود. مسیر تحقق هدف استراتژی از توسعه افراد سازمانی آغاز می شود.


قاعده بیست هشتاد یا اصل پارتو :

مدیران نه تنها باید هوشمندانه برای مسایل چاره جویی کنند بلکه مهمتر از آن، باید هوشمندانه مسایل را انتخاب کنند. یکی از عوامل مهم موفقیت سازمان های پیروز، دقت فراوان مدیریت آنها در انتخاب صورت مسئله ای است که باید برای آن وقت بگذارند. بسیارند سازمان هایی که وقت و توان زیادی را صرف مسایلی می کنند که به فرض حل شدن، کمک چندانی به تحقق هدف نهایی آنها نمی کند.

قاعده پارتو کمک می کند تا سازمان ها بیشتر وقت و انرژی خود را صرف حل مسایلی کنند که بیشترین اهمیت و تاثیر را در رسیدن سازمان به اهدافش و اجرای صحیح استراتژی ها دارد، که معمولا ۲۰درصد از مسایلی است که سازمان با آن ها روبرو می شود.

گرفته شده از کتاب ۱۰ اصل اثربخشی استراتژی

نویسنده؛ دکتر غلامرضا کیانی

منبع iranstrategist.com :

 

مقالات بیشتر

اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی - قسمت دوم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

طراحی سایت جدید شرکت تامین خوراک دام،طیور و آبزیان

نسخه اول سایت mfico.ir در سال 93 توسط شرکت طراوان طراحی و راه اندازی شد. با توجه به نیاز بسیار زیاد این مجموعه به استفاده از سایت در ارتباطات کاری داخلی و بین المللی شرکت، نیاز دیده شد تا نسخه ای جدید سایت با قابلیت امکانات روز طراحی و به صورت دو زبانه طراحی شود.
همچنین کلیه محتوای سایت بر اساس اصول استاندارد سئو آماده و در سایت بارگزاری گردید.
و پس از راه اندازی، طرح تسخیر گوگل طراوان برای تبلیغ موثرتر و سریعتر سایت اجرا گردید.
آدرس سایت : mfico.ir

اطلاعات بیشتر

 

سایت جدید شرکت تامین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی - قسمت اول

استراتژی هنر است نه تکنیک:

استراتژی هنر متفاوت دیدن است، هنر فهم شرایط و کشف فرصتها و خلق راهکارهای استفاده از آن فرصتها است. دیدن به شیوه ای نو و متفاوت از دیگران جوهره اصلی خلق استراتژی اثربخش است

جوهره اصلی استراتژی تفکر استراتژیک است:

تفکر استراتژیک آن نوع از اندیشیدن است که حاصل آن فهم فرصتها و خلق راهکارهای استفاده از این فرصتها است چنین قابلیتی مجهز به نگاهی هدفدار، پاسخگو و انتخاب گر است.

تفکر استراتژیک مهارت معماری استراتژی است و آمیزه ای از فرآیندهای به کارگیری بصیرت و نوآوری است تفکر استراتژیک شیوه ای از اندیشیدن و یا سازمان است.


استراتژی در حقیقت ایجاد مزیت رقابتی است:

جریمه شرکتهایی که موضوع تمایز را درسازمان خود مدیریت نمی کنند باختن بازی به رقبایی است که در این کار بسیار مهم غفلت روا نمی دارند. چه بسیارند شرکتهایی که این جریمه سنگین را پرداخته اند و یا می پردازند بدون آن که از خطای خود با خبر باشند. سازمان هایی که در طول زمان با یکدیگر رقابت می کنند باید با ایجاد یک امتیاز منحصر به فرد، خود را نسبت به دیگران متمایز سازند؛ اساس استراتژی کسب و کار را تشکیل می دهد. خلق موقعیتی هر چه متمایزتر است و تمایز باید از دید مشتری تعریف شود.

استراتژی بر دو پایه استوار است؛ فرصت و هدف:

بسیارند سازمان هایی که استراتژیهای خود را بدون توجه به فرصتها تدوین می کنند. در واقع بر سر گوری فاتحه می خوانند که مرده ندارد. این شرکتها بدون توجه به قابلیتهای رقابتی، به قابلیتهای تولید متمرکز شده اند.

در حالی که در بازار برای تولید به کسی پرداخت نمی کنند بلکه به خاطر ارزش بیشتری که محصول شما نسبت به رقبا دارد مورد توجه و برتری قرار می گیرید. این قاعده ی بدون استثنای بازی است.

هدف و نشانه گیر هر استراتژی یک فرصت و یا تهدید است. استراتژی، کشف و به فعلیت رساندن منافع نهفته در فرصت و یا مصون نگاه داشتن سازمان از یک تهدید است. استراتژی می باید توان شرح فرصت و منافع نهفته در آن را داشته باشد و بیانگر چگونگی تحقق این منافع برای سازمان باشد.

ادامه مطلب.....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

حضور مدیریت شرکت طراوان در اجلاس جامع مدیران عامل، ارشد و صاحبان کسب و کار

 اجلاس جامع مدیران عامل، ارشد و صاحبان کسب و کار با محوریت نوآوری و بازآرایی کسب و کارها در اسفندماه 98 برگزار شد.
مدیر شرکت طراوان مهندس نادیا وطن خواه در این اجلاس حضور یافت.

این اجلاس با هدف ایجاد شبکه ارتباطی بین مدیران و با رویکرد یک دوره MINI MBA یکروزه، برگزار شد.


 در این اجلاس محتواها در سه موضوع :

 

1.  بازاریابی و فروش در شرکت های پیشرو

2.  استراتژی های رقابتی و چابک سازی در سازمانها

3. رهبری اجرایی در محیط های پویا

توسط :
-
برترین اساتید حرفه ای کسب و کار ایران (با بیان آخرین تئوری ها و یافته ها)

- مشاورین حرفه ای کسب و کارها (با بیان الگوهای موثر)

- نخبگان کسب و کارها و کارآفرینان برتر (با بیان مدلهای موفق) و با حضور مقامات دولتی برگزار شد.

 

 شرکت کنندگان این اجلاس 1600 نفر از مدیران عامل و ارشد (مدیران بازاریابی، منابع انسانی، مالی، تولید ...) و صاحبان کسب و کار می باشند که در غالب تیم های کاری جهت عارضه یابی و رسیدن به برنامه های بهبود برای توسعه بنگاه های خود در این اجلاس حضور یافتند.

 

حضور مدیریت شرکت طراوان در اجلاس جامع مدیران عامل ، ارشدو صاحبان کسب و کار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید

هر چند که پشتکار و سخت‌کوشی همیشه جزء خصیصه‌های ارزشمند شناخته شده است، اما می‌توان به این موضوع از دریچه‌ای دیگر نگاه کرد. بعضی اوقات می‌توان با استفاده از یک دیدگاه هوشمندانه، از فشار کار کم کرد، ضمن این که به نتیجه‌ای مشابه و حتی بهتر رسید.

در برهه‌ای از زمان هستیم که لازم است بدانیم چطور جایگاه جدید خود را با به جای سخت‌کوشی، با هوشمندانه کار کردن پیدا کنیم. در ادامه فهرستی از راهکارهای غیر معمول را برای این منظور معرفی می‌کنیم:

زمان بیولوژیکی بدن خود را پیدا کنید

زمان بیولوژیکی زمانی است که ذهن شما به صورت خودکار روی آن متمرکز شده است. در این زمان شما بیشترین بازدهی را دارید. ممکن است برای بعضی افراد این زمان ساعات اولیه‌ی روز باشد و برای عده‌ای دیگر این زمان از ساعات اولیه‌ی شب شروع ‌شود. بنابراین به عنوان اولین قدم این زمان را پیدا کنید و برنامه‌ریزی خود را بر اساس آن انجام دهید.

 

۱ تا ۲ ساعت در روز را به حال خود باشید

در برنامه‌ریزی روزانه‌ی خود، یکی دو ساعت را به خود اختصاص دهید و آن را ملزم به انجام کار خاصی نکنید.

 

کارهای بزرگ را به کارهای کوچک تقسیم کنید

تقسیم کردن یک کار بزرگ به کارهای کوچک نه تنها آن را عملی‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود که راحت‌تر آن را شروع کنید.

 

چند کار را همزمان انجام ندهید

بر خلاف باور غلطی که جا افتاده است، انجام چند کار به صورت همزمان مهارت محسوب نمی‌شود؛ بلکه این اقدام بازدهی و کیفیت عملکرد شما را کاهش می‌دهد.

 

سخت‌ترین کار را اول انجام دهید

مصداق این کار جمله‌ی معروف “قورباغه‌ات را قورت بده” است. سعی کنید کاری که که برای شما سخت‌تر و ناخوشایندتر است را اول از همه انجام دهید تا زودتر به احساس آرامش برسید.

تمام کارهایی که کم‌تر از دو دقیقه زمان می‌برند را انجام دهید.

اجازه ندهید خرده کارها ذهن شما را مشغول کنند. بعضی کارها زمان زیادی نمی‌گیرند، اما می‌توانند به یک دغدغه‌ی ذهنی تبدیل شوند؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید، فقط انجام دهید!

 

مسدود کردن بعضی سایت‌ها

سایت‌هایی که باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند یا وقت شما را می‌گیرند مسدود کنید.

 

از تکنیک پومودورو استفاده کنید

تکنیک‌های مدیریت زمان به شما کمک می‌کنند که موانع را دور بزنید و کارآیی خود را افزایش دهید. پومودورو یکی از روش‌های مدیریت زمان است. روش کار به این صورت است که به ازای هر ۲۵ دقیقه کار ۵ دقیقه به خود استراحت دهید و پس از سه پومودورو استراحت طولانی‌تری داشته باشید.

 

غذاهای مخصوص “مغز” مصرف کنید

زغال اخته، آجیل، آووکادو، ماهی و شکلات تلخ برای افزایش قدرت مغز عالی هستند.

 

ساعات کاری را در نظر بگیرید

افرادی که بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، الزاما نتیجه‌ی بهتری نسبت به افرادی که کم‌تر از این میزان کار می‌کنند، نمی‌گیرند.

 

تعیین مهلت نهایی برای هر کار

قانون پارکینسون می‌گوید که مدت زمان انجام هر کاری بسته به مهلت پایانش است؛ از این رو وقتی برای کاری مهلت تعیین می‌کنید بیشتر بر روی تمام کردنش تمرکز دارید.

 

نوشیدن قهوه به صورت استراتژیک

ساعات بین ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح و ۱:۳۰ تا ۵ بعد از ظهر ساعات مناسبی برای نوشیدن قهوه هستند؛ چرا که در این لحظات سطح کورتیزول شما پایین آمده است. کورتیزول ماده‌ای است که در مواقع استرس توسط غده‌ی هیپوفیز تولید می‌شود.

 

واگذار کردن کارها

اگر ۷۰٪ کاری توسط فرد دیگر امکان‌پذیر است، انجام آن کار را به دیگری واگذار کنید.

 

استفاده از زمان انتظار برای انجام کارهای کوچک

در فاصله‌ی زمانی که بین دو کار پیش می‌آید می‌توانید بعضی ایمیل‌ها را پاسخ دهید یا اخبار مورد نظر را مرور کنید.

 

پیگیری زمان

وقتی نسبت به زمان خود چشم‌انداز داشته باشید، بهتر می‌توانید آن را مدیریت کنید. در این زمینه برنامه‌ی RescueTime پیشنهاد می‌شود.

 

انجام هم‌زمان کارهای مشابه

انجام دادن هم‌زمان کارهای مشابه باعث می‌شود که در انرژی و وقت شما صرفه‌جویی شود.

 

مرتب‌سازی ایمیل

برای چک کردن ایمیل، زمان دقیقی تعیین کنید و بینابین آن ایمیل‌های اسپم یا بی‌اهمیت را پاک کنید.

 

بهبود سرعت تایپ

افزایش مهارت تایپ به شما کمک می‌کند که کارآیی شما در امور بالاتر رود.

 

تندخوانی را یاد بگیرید

با تندخوانی شما می‌توانید سریع‌تر بخوانید؛ ضمن این که در زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.

 

تنظیم دمای محیط در ۲۱ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد

هر دمایی که کم‌تر از ۲۰ درجه یا بیشتر از ۲۳ درجه باشد کارآیی شما را تا ۱۰٪ کاهش می‌دهد.

 

ایستادن در حین کار

در طول روز عادت به دائم نشستن را از خود دور کنید. گاهی ایستادن به شما کمک می‌کند که تمرکز بالاتری روی کار داشته باشید و آن را تکمیل کنید.

 

گذاشتن یک گلدان بر روی میز

استفاده از گیاهان در فضای کار بهره‌وری و کیفیت هوای محیط را افزایش می‌دهد.

 

تمیز کردن میز کار

به هم ریختگی و نامرتبی حواس شما را پرت می‌کند و توانایی شما را برای پیشبرد کار محدود می‌کند.

 

 

منبع: DETECHTER 
https://modiriran.ir

 

هوشمندانه کار کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

سامانه پیام های موفقیت طراوان

در باشگاه مشتریان طراوان، ما به صورت هفتگی پیام های موفقیت و مدیریتی را به شکل پیامک، و در کانال تلگرام و اینستاگرام ارسال می کنیم. برای عضویت در این سامانه میتوانید عضو شبکه های اجتماعی ما شده و همچنین شماره 110 را به 50002600000065 پیامک نمایید.

سامانه پیام های موفقیت طراوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه