متخصص طراحی سایت های حرفه ای و بهینه سازی سایت (SEO)

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

استفاده از QR Code برای معرفی کسب و کار و برند شخصی

استفاده از ابزارها و قابلیت های جدید می تواند دیده شدن شما در بازار کسب و کار امروزی را افزایش دهد. برای آن که بتوانید حضوری پُرقدرت و قوی در بازار داشته باشید، باید از ابزارهای به روز و راه های متفاوت تبلیغات استفاده کنید. یکی از راه های معرفی برند تجاری و برند شخصی، استفاده از کدهای QR است. طراحی متفاوت و جذاب این کدها می تواند راه مناسبی برای معرفی شما و کسب و کارتان باشد.

کد QR چیست؟

نام QR مخفف Quick Response است و به معنای پاسخ سریع می باشد. در واقع این کد یک طرح دو بعدی است که می تواند توسط گوشی تلفن همراه یا بارکد خوان، اسکن شود. بعد از اسکن این کد می توانید به محتوای آن که می تواند متن ذخیره شده یا لینک محتوای دیگر باشد، دسترسی پیدا کنید. در واقع، استفاده های متعدد و چندگانه کدهای QR است که آن را برای کاربران جذاب می کند.
بعد از اختراع این کد، به سرعت بسیاری از کشورها به استفاده از آن روی آورند. درست همانند بارکد خطی که می توانید آن را به روی تمامی محصولات و مواد بسته بندی شده ببینید، استفاده از کد QR نیز در حال رایج شدن است. البته کاربرد کد QR تنها برای بسته بندی محصولات نیست و خیلی از افراد توانستند روش های خلاقانه ای را با کد QR اجرا کنند. امروزه می تواند کد QR را به روی بسیاری از وسایل دید که برای معرفی و آگاهی بخشی به کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

کد QR چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد و نحوه استفاده از کد QR را شما تعیین می کنید. می توانید برای معرفی خدمات و محصولات خود، به روی بسته بندی محصولات، جعبه‌ی هدیه یا پاکت پستی شرکت خود، از کد QR استفاده کنید. امروزه طراحی کارت ویزیت های با استفاده از کد QR نیز رایج شده و می توانید لینک رزومه خود را درون کد QR ذخیره کنید. هر مشتری یا کاربر، می تواند کد شما را اسکن کرده و به محتوای درون آن دست پیدا کند. همچنین شرکت های فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی، استفاده زیادی از کد QR می کنند. آن ها لینک ویدیویی یا اپ مورد نیاز برای راه اندازی واقعیت مجازی را درون یک کد QR قرار می دهند و پس از آن می تواند به راحتی کد را در اختیار مشتریان قرار داد.
از طرفی، کد QR می تواند عنصر گرافیکی جذابی در صفحه سایت یا به روی تبلیغ کاغذی شما باشد. هنگامی که کاربران به محتوای گرافیکی کد QR برمی خورند، برایشان جذاب است که محتوای درون آن را بدانند. اگرچه هنوز استفاده از اپ های QR خوان، هنوز به اندازه‌ی کافی رایج نشده، اما می توان آینده روشنی برای آن تصور کرد. بسیاری از تیم های تجاری نیز، نمونه کارهای خود را درون کد QR ذخیره می کنند و پرینت آن را به روی لپ تاپ یا میز کاری خود می چسبانند. با اینکار می توانید مشتریانتان را در دیدن نمونه کارهای خود، ترغیب کنید.

ادامه مطلب را می توانید در نوشته "استفاده از QR Code برای معرفی کسب و کار و برند شخصی" شرکت طراوان بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

بهترین سایت های دنیا از نظر طراحی

بسیاری از کسانی که به دنبال طراحی سایت برای برند شخصی یا تجاری خود هستند، هدف شان داشتن سایتی با طراحی منحصر به فرد و زیباست. همه ساله، وب سایت های برتر در زمینه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری، از سوی متخصصان و طراحان برتر وب سایت دنیا اعلام می شود. در این مطلب می خواهیم بهترین سایت های دنیا از نظر طراحی در سال 2020 را به شما معرفی کنیم.

طراحی سایت

  1. ESPN Sports Programming: این وبسایت متعلق به یک شرکت پخش بازی ها و مسابقات ورزشی است که به روی تلویزیون های کابلی و اینترنت فعالیت می کند. طراحی فوق العاده ساده و شیک این سایت باعث شده که آن را در رده اول امتیازی بهترین سایت ها ببینیم. کاربر پس از ورود به سایت، در اولین قدم، یک ویدئو از هایلایت های مسابقات ورزشی می بیند و پس از آن می تواند در بخش های مختلف، برنامه های شرکت را مشاهده کند. سایت از نظر طراحی ساده است و به همین دلیل حجم ترافیک زیادی از کاربر را نمی طلبد. می توان با هر سرعت نت و در هر مکانی، سایت را به خوبی مشاهده کرد.
  2. Montage: در وبسایت مونتاژ می توانید عکس های خانوادگی خود را به شکل های مختلف و طراحی های جذاب و دیدنی درآورید. با استفاده از این وبسایت می توانید به راحتی برای خود آلبوم عکس، کارت پستال، تقویم و تابلوهای خانوادگی درست کنید. از همان لحظه که وارد سایت شوید، به شما پیشنهاد عضویت و اشتراک خبرنامه داده می شود. پس از آن می توانید با بستن پاپ آپ، نمونه کارها را در ادامه صفحه اول سایت ببینید. بیشترین جذابیت این سایت در بخشی است که شما را کمک می کند تا برای هر مناسبت و روز خاصی، کارت یا آلبوم عکس دلخواهی را طراحی کنید. این وبسایت با آن که از عکس های زیادی را در صفحات داخلی خود استفاده می کند، اما بسیار سبک و بدون مشکل لود می شود. دلیل آن را می توان در استفاده از عکس های فشرده و متناسب با مقیاس مورد نیاز آن جستجو کرد.

برای خواندن ادامه مطلب می توانید به نوشته "بهترین سایت های دنیا از نظر طراحی" در سایت طراوان سر بزنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟

اگر از علاقه مندان کسب و کارهای اینترنتی باشید، حتما ویژگی های بی شماری را در این نوع کسب و کار دیده‌اید. توانایی کار به شکل دورکاری و پروژه ای، امکان فریلنسر شدن و دریافت حقوق بدون مالیات و کارمزد، امکان پرداخت بیمه به عنوان مشاغل آزاد و خیلی از مسائل دیگر باعث شده که کسب و کار اینترنتی، حالا از پُر طرفدارترین کارهای بین جوانان باشد. اما یک سوال ذهن تمامی کارجویان اینترنتی را مشغول به خود کرده است. برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟


از کجا شروع کنیم؟

شاید برای خیلی از افراد تصور راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بسیار ساده و پیش پا افتاده باشد. این تصور احتمالاً در ده سال گذشته که خیلی از فعالیت های سنتی هنوز اینترنتی نبودند، درست بود. اما در فضای کاری امروزی دیگر نمی توان انتظار داشت که به راحتی و به سرعت بتوانید رشد کنید و به درآمد برسید. برای شروع کار در میان کسب و کارهای اینترنتی، باید قوانینی را رعایت کنید که بیشتر آن ها را در مطلب 8 سوال که پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از خود بپرسید برایتان بازگو کرده ایم.
پس از پاسخ دادن به سوالات پیش روی کسب و کارتان باید مهارت کسب کنید. داشتن مهارت بیشتر، یعنی موقعیت های شغلی بیشتر و بهتر. هر چقدر که بتوانید توانایی های کامپیوتری خود را گسترش دهید، در روند کارتان موفق تر خواهید بود. می توانید در مطلب آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل بسیاری از ابزارهای لازم برای داشتن یک کسب و کار موفق در منزل را بخوانید. یادتان نرود که یادگیری ابزارهای روز و استفاده از آن ها می تواند در رشد کسب و کار و جذابیت محتواها برای مخاطب موثر باشد.

ادامه مطلب "برای آموزش کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کرد؟" را می توانید در صفحه آن مشاهده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

سایت‌های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان

بسیاری از والدین، برای تربیت فرزندان خود از انواع کتاب ها و محصولات فرهنگی استفاده می کنند. با وجود رشد تکنولوژی و فراگیرتر شدن اینترنتی در بین مردم، سایت های زیادی نیز در حوزه کودک و نوجوان طراحی شدند. به بهانه 18 تیر، روز ادبیات کودک و نوجوان، قصد داریم سایت های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان را به شما معرفی کنیم.

ادبیات کودک و نوجاون

  1. کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران: کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با هدف ارائه کتاب های مختص به گروه سنی کودک و نوجوان راه اندازی شد. این کتابخانه اینترنتی، زیر نظر کتابخانه ملی مرکزی ایران فعالیت می کند و در آن می توانید بسیاری از کتاب های مفید و کاربردی را برای این گروه سنی پیدا کنید. با مراجعه به این سایت می توانید آخرین کتاب های آپلود شده به سایت را ببینید و در میان کتاب های قدیمی کتابخانه، جستجو کنید. همچنین تمامی صفحات کتاب اسکن شده و به رایگان در دسترس شماست. با عضویت در این سایت نیز می توانید آخرین اخبار کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید. دسته بندی های مختلفی که در همان صفحه اول قرار دارد، به شما کمک می کند که سریعاً وارد بخش مورد نظر خود شوید.
  2. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان: کانون پرورش فکری از موسسه های قدیمی و شناخته شده برای همه مادران و پدران ایرانی است. بسیاری از کودکان دهه 60 و 70، تابستان و اوقات فراغت خود را در این موسسه سپری کردند. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بسیاری از شهرها و حتی روستاهای ایران شعبه فعال دارد و با بهره گیری از معلمان و مربیان کار آزموده و مجرب، محیط خوبی را برای کودکان دلبند شما فراهم می سازد. می توانید با مراجعه به این سایت و عضویت در آن، آخرین اخبار کانون و برنامه های آن را در پست الکترونیک خود دریافت کنید. تعدادی از نویسندگان شناخته شده حوزه کودک مانند مصطفی رحمان دوست نیز در کادر مدیریتی این کانون هستند و همواره سعی دارند تا فعالیت هایی مناسب با پرورش فکری و روحی گروه سنی کودک و نوجوان انجام دهند.

برای خواندن متن کامل این نوشته می توانید به لینک سایت‌های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

چالش‌های پیش روی شرکت‌های استارتاپی

کسب و کارهای نوپا برای رشد و رسیدن به جایگاه حقیقی خود، نیاز به حمایت ها و راهنمایی هایی دارند. این راهنمایی ها و حمایت ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به توسعه و رشد این کسب و کارها شود. در فضای کسب و کار امروزی که نگاه بسیاری از سرمایه گذاران و متخصصان به سمت فعالیت های استارتاپی‌ست، بد نیست پس از انتخاب ایده‌ی کسب و کار خود، نگاهی به چالش های پیش روی شرکت های استارتاپی داشته باشید.

استارتاپ

  1. چالش اول؛ تامین سرمایه: احتمالا اولین مشکلی که هر شخص یا گروهی در راه اندازی کسب و کارهای نوین یا حتی سنتی با آن مواجه می شوند، تامین سرمایه اولیه است. پیدا کردن تامین کننده مالی از بیرون کسب و کار یا از فامیل و دوستان می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. بسیاری از سرمایه گذاران تنها روی کارهایی سرمایه گذاری می کنند که بازگشت سرمایه کوتاه مدت و تضمین شده‌ای را داشته باشند. اگر کسب و کاری پرریسک و پر خطر دارید باید یا از سرمایه های درون خانوادگی و دورهمی های دوستانه خود استفاده کنید، یا به دنبال سرمایه گذاران ریسک پذیر باشید. می توانید راه های مختلف تامین سرمایه برای استارتاپ ها را در نوشته دیگر طراوان دنبال کنید.
  2. چالش دوم؛ مالیات: 16 تیر را روز مالیات نامگذاری کرده اند و یقیناً بخش مهمی از حسابرسی های مالی هر شرکت و فعالیت تجاری، مالیاتی است که باید در موعد آن پرداخت شود. بسیاری از شرکت های نو پا به دلیل در نظر نگرفتن خرج و مخارج روزمره و جاری کسب و کار، شکست خورده و از بین رفته اند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و هنوز برای دریافت نامه مالیاتی خود اقدام نکرده اید، می توانید در این ایام با تخفیف ها و بخشودگی های خوبی، جریمه های مالیاتی شرکت خود را بپردازید. در نظر داشته باشید، حتی موفق ترین شرکت های استارتاپی نیز، در صورت عدم پرداخت مالیات و فرار مالیاتی، پلمپ خواهند شد. می توانید برای محاسبه مالیات و صورت های مالی خود از حسابرس های خبره و کارکشته استفاده کنید تا اشکالی در روند پرداخت مالیاتتان رخ ندهد.

می توانید متن کامل این نوشته را در صفحه چالش‌های پیش روی شرکت‌های استارتاپی بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

طراحی سایت شهرداری و دهیاری چه اهمیتی دارد؟

14 تیر ماه، مصادف با روز شهرداری‌ ها و دهیاری ‌هاست و این تاریخ برای اولین بار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور ثبت شد. هدف از مشخص کردن این روز، نمایش دستاوردها و معرفی خدمات و برنامه های پیش روی شهرداری ها و دهیاری هاست. با گسترش دولت الکترونیک و فضای مجازی، هنوز هم جای خالی بخش های مختلف خدماتی دولتی و شهری در این فضا احساس می شود. طراحی سایت شهرداری و دهیاری، از کارهایی است که می توانید کاربران مجازی شهر را با خدمات مختلف الکترونیکی آشنا کند.

اهمیت شهرداری و دهیاری

در هر کشوری بسته به فضای سیاسی و اجتماعی آن، قوانین مختلفی برای هر شهر و روستایی وجود دارد. برای کنترل بهتر کارها و تقسیم منظم و عدالت محور بودجه، از زیر بخش های مختلفی در بدنه‌ی دولت استفاده می شود. از میان بخش های مختلف دولتی که همه روزه مراجعان زیادی دارد، می توان به شهرداری و دهیاری اشاره کرد. هر شهر بسته به تعداد منطقه شهری و وسعت آن، شهرداری های مختلفی دارد و دهیاری نیز دقیقاً همان عملکرد شهرداری را در روستا بر عهده دارد. هر کدام از این سازمان های دولتی، برای مردم شهر و حتی منطقه، اهمیت بالایی دارند.

برای آن که هر دستور و امر اجرایی از سمت دولت، به درستی و دقت در شهر و روستا پیاده شود، نیاز به ارگان های زیر مجموعه دولتی دارد. شهرداری و دهیاری، هدفی جز ارائه خدمات به مردم و اجرای فرمان دولتی در شهر و روستا ندارند. به این منظور، نمی توان نقش شهرداری و دهیاری را در ارائه خدمات به مردم و صنوف مختلف نادیده گرفت. به منظور سهولت در انجام کارها و امور مختلف، هر ساله دستاوردهای دولتی در بخش الکترونیک و خدمات مجازی، در روز شهرداری و دهیاری ارائه می شود.

ادامه مطلب را می توانید در وبسایت شرکت طراوان بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل

خیلی از افراد نمی‌دانند که می‌توانند در منزل و حتی اتاق شخصی‌شان نیز کارهای درآمدزا داشته باشند. راه اندازی هر کدام از این کسب و کارها به توانایی شما و مهارتتان در کار برمی‌گردد و لازم نیست همه‌ی آن‌ها را با هم امتحان کنید. در مطلب امروز طراوان می‌خواهیم در ادامه مباحث کسب و کارهای اینترنتی جدید، شما را با مشاغلی آشنا کنیم که می‌تواند از منزل و به شکل دورکاری انجام شود.

آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل

 

  1. تولید محتوا متنی: تولید محتوا از کسب و کارهای جدید و البته بسیار پر درآمد است. بسیاری از شرکت‌های امروزی، دیکر اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت اینترنتی را می‌دانند و سعی دارند با تولید محتوای هدفمند و مناسب، مخاطبان بیشتری را جذب کنند. نوشتن محتوای متنی، نیاز به دانش نگارشی و البته قلم قوی دارد. هر چقدر که بتوانید دامنه لغات خود را بالاتر ببرید و نوشته‌های بیشتری را کار کنید، قطعاً موفق‌تر و بهتر خواهید بود. از ابزارهای لازم برای تولید محتوای متنی می‌توان به مایکروسافت ورد و توانایی گشت و گذار در دنیای اینترنت نام برد. شما باید بتوانید در مورد تمامی عناوین اینترنتی بنویسید و حتی اگر تخصصی در این باره ندارید، بتوانید سرچ و جستجوی خوبی انجام دهید. محتواهایی که از نظر سئو و کلمات کلیدی بهینه شده باشند، قطعاً قیمت بالاتری را نیز دارند.
     

     

  2. تولید محتوای گرافیکی: تولید محتوا می‌تواند در حوزه‌ی گرافیک نیز اتفاق بیافتد. هر پوستر، بنر، تراکت، کارت ویزیت، قالب عکس و ... می‌تواند یک محتوای گرافیکی باشد که اتفاقا، فروش خوب و زیادی را نیز در فضای اینترنت دارد. بسیاری از سایت‌های فروش محصولات گرافیکی، آیکون‌ها و المان‌های گرافیکی را به قیمت‌های بالایی می‌فروشند. یعنی شما اگر توانایی کار در حوزه‌ی گرافیک را دارید می‌توانید هم فروش غیر مستقیم و هم فروش مستقیم تولیدات خود را داشته باشید. برای کار در این فضا باید با نرم افزارهای مخصوص طراحی گرافیکی یعنی فتوشاپ، ایلستریتور و کورل دراو آشنا باشید. البته یادگیری صبرف این نرم افزارها از شما یک طراح نمی‌سازد بلکه ابزارهای لازم را در اختیار شما می‌گذارد. بهتر است برای افزایش دانش و سطح کاری خود، از خواندن مطالب به روز، تمرین در عناوین مختلف و تحصیلات آکادمیک غافل نشوید. کار تولید محتوای گرافیکی می‌تواند به شکل تک کار یا کارهای دوره‌ای باشد که در هر دو مورد، درآمد خوبی منتظر شماست.

این تنها دو عنوان کاری بود که می‌توانید در منزل انجام دهید. کسب و کارهای دیگرای را برای معرفی به شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به نوشته اصلی کسب و کارهای اینترنتی در منزل آن‌ها را بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه