بسیاری از والدین، برای تربیت فرزندان خود از انواع کتاب ها و محصولات فرهنگی استفاده می کنند. با وجود رشد تکنولوژی و فراگیرتر شدن اینترنتی در بین مردم، سایت های زیادی نیز در حوزه کودک و نوجوان طراحی شدند. به بهانه 18 تیر، روز ادبیات کودک و نوجوان، قصد داریم سایت های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان را به شما معرفی کنیم.

ادبیات کودک و نوجاون

  1. کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران: کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با هدف ارائه کتاب های مختص به گروه سنی کودک و نوجوان راه اندازی شد. این کتابخانه اینترنتی، زیر نظر کتابخانه ملی مرکزی ایران فعالیت می کند و در آن می توانید بسیاری از کتاب های مفید و کاربردی را برای این گروه سنی پیدا کنید. با مراجعه به این سایت می توانید آخرین کتاب های آپلود شده به سایت را ببینید و در میان کتاب های قدیمی کتابخانه، جستجو کنید. همچنین تمامی صفحات کتاب اسکن شده و به رایگان در دسترس شماست. با عضویت در این سایت نیز می توانید آخرین اخبار کتاب را در ایمیل خود دریافت کنید. دسته بندی های مختلفی که در همان صفحه اول قرار دارد، به شما کمک می کند که سریعاً وارد بخش مورد نظر خود شوید.
  2. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان: کانون پرورش فکری از موسسه های قدیمی و شناخته شده برای همه مادران و پدران ایرانی است. بسیاری از کودکان دهه 60 و 70، تابستان و اوقات فراغت خود را در این موسسه سپری کردند. کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بسیاری از شهرها و حتی روستاهای ایران شعبه فعال دارد و با بهره گیری از معلمان و مربیان کار آزموده و مجرب، محیط خوبی را برای کودکان دلبند شما فراهم می سازد. می توانید با مراجعه به این سایت و عضویت در آن، آخرین اخبار کانون و برنامه های آن را در پست الکترونیک خود دریافت کنید. تعدادی از نویسندگان شناخته شده حوزه کودک مانند مصطفی رحمان دوست نیز در کادر مدیریتی این کانون هستند و همواره سعی دارند تا فعالیت هایی مناسب با پرورش فکری و روحی گروه سنی کودک و نوجوان انجام دهند.

برای خواندن متن کامل این نوشته می توانید به لینک سایت‌های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان مراجعه کنید.