متخصص طراحی سایت های حرفه ای و بهینه سازی سایت (SEO)

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای بسیاری از کسانی که به دنبال راه اندازی شرکت‌ها و کسب و کارهای شخصی هستند، شروع یک کسب و کار اینترنتی آسان‌ترین راه است. اما در این بین هم شاید زمان مناسب شروع کار بتواند در موفقیت آن تاثیر به سزایی داشته باشد. پیدا کردن بهترین زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌تواند اصلی‌ترین گام شما برای شروع فعالیت تجاری خود باشد. در این مطلب سعی داریم تا به شما برای پیدا کردن این زمان کمک کنیم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم صحبتی از بهترین زمان شروع کسب و کار اینترنتی بکنیم، بهتر است ابتدا کسب و کار اینترنتی را برای شما معرفی کنیم. کسب و کارهای اینترنتی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در بستر اینترنت و فضای مجازی صورت می‌گیرد. این کسب و کارها می‌توانند از انواع ساده‌ای مانند کار در صفحات مجازی تلگرام و اینستاگرام شروع شده و تا سایت‌های بزرگ خرید و فروش کالا مانند دیجی کالا را شامل شود. بسته به اندازه و حجم تراکنش‌های شما، درآمد و سود شما نیز متفاوت است.

قبل از ورود به حوزه کسب و کارهای اینترنتی باید از خود بپرسید که آیا توانایی مدیریت تشکیلات اداری خود را دارید؟ یا آیا می‌توانید پرسنلی را زیر دست خود هدایت و مدیریت کنید؟ البته در همه‌ی کسب و کارهای اینترنتی، با تعدا پرسنل زیادی روبرو نیستیم؛ چه بسا کسب و کارهایی که تنها یک پرسنل دارند و آن شخص هم مدیر مجموعه است. اما در هر حال باید بتوانید مدیریت موقعیت‌ها و اتفاقات را به عهده بگیرید. یکی از دلایلی که باعث رشد روز افزون کسب و کار می‌شود، اعتماد سازی و برندسازی در فضا مجازی است. اگر نتوانید در بین مشتریان و بازار هدف خود، اعتماد متقابلی را ترسیم کنید، عملاً کسب و کاری شکست خورده را دارید.

چه زمانی آماده ورود به حوزه‌ی کسب و کارهای اینترنتی هستید؟

برای پاسخ به این سوال باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید. همه‌ی این مراحل البته بیرونی نیست و خیلی از آن‌ها، مراحل درونی و شخصی‌ست. اگر بتوانید برای تمامی این سوالات و نیازها، پاسخ درست و منطقی بیابید یا راه‌حلی خوب پیدا کنید، بعد از آن می‌توانید با خیال راحت و کمترین دردسر وارد کسب و کارهای اینترنتی شوید. قبل از ورود به این حوزه نیز مانند تمامی فعالیت‌های تجاری، هیچ عجله‌ای به خرج ندهید، زیرا هر گونه عجله و عدم آمادگی می‌تواند سرعت شکست شما را بالاتر ببرد. از آن سمت، اگر با صرف زمان کافی و آمادگی کامل وارد کسب و کارهای اینترنتی شوید، احتمال شکستتان را کم و درصد پیروزی‌های کوتاه مدت و بلند خود را زیاد کرده‌اید. می‌توانید مراحل زیر را قبل از ورود به بازار آنلاین انجام دهید:

ادامه مطلب .....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

هدف از گرفتن مشاوره کسب و کار اینترنتی چیست؟

خیلی از کسانی که وارد حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌شوند، در همان سال اول و دوم دچار شکست و خروج از کسب و کار می‌شوند. دلیل این امر را شاید بتوان در اطلاع ناکافی از کسب و کار و شرایط مدیریت بحران آن دید. خیلی از مدیران کسب و کار، دید درستی نسبت به بازار و تحولات احتمالی آن ندارند و تنها در حوزه‌ی تخصصی کسب و کارشان فعالیت می‌کنند. در صورتی که مدیریت هر نوع کسب و کاری، می‌تواند وابسته به چیزهایی باشد که روی فعالیتتان تاثیر بگذارد. شاید در این هنگام بتوان اهمیت حضور یک مشاور را برای گفتن مشاوره کسب و کار اینترنتی درک کرد.

مشاوره کسب و کار اینترنتی

مشاوره کسب و کار در چه مواردی می‌تواند به شما راهنمایی دهد؟

به طور قطع و با یقین نمی‌توان گفت که زمینه‌های مشاوره کسب و کار چه مواردی را شامل می‌شود، زیرا فعالیت هر کسب و کار با هر کسب و کار دیگر متفاوت است .از طرفی، شرایط و اتفاقات هر کسب و کاری نیز با کسب و کار فرق دارد و باید همه‌ی اینها را در راه‌حل‌های پیشنهادی لحاظ کرد. اما از موارد زیر می‌توان به عنوان روتین‌ترین و رایج‌ترین انواع مشاوره‌های کسب و کار اینترنتی نام برد.

  • چگونه و با استفاده از چه راهکارهایی می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید؟
  • چه استراتژی‌هایی می‌تواند سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش دهد؟
  • ارائه راهکارهایی که می‌تواند به وفادار سازی مشتری بیانجامد.
  • چگونه می‌توان، اعتبار برند خود را افزایش دهید؟
  • چگونه و با چه روش‌هایی می‌توان بازاریابی کرد؟
  • چه مکان‌هایی برای تبلیغات مناسب است و چه میزان تبلیغات برای کسب و کار می‌تواند مفید باشد؟
  • چه برنامه‌های مفیدی برای جلوگیری از کاهش هزینه‌های اولیه وجود دارد؟
  • دریافت راهنمایی و راهکارهایی که به افزایش درآمد می‌انجامد.
  • دریافت راهنمایی و مشاوره دربارهی مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال.
  • گسترش خدمات به مشتریان، در صورتی که نیاز به افزایش نیرو و درآمد نباشد.
  • ارائه راهکار برای توسعه و گسترش فعالیت کسب و کار.

چرا گرفتن مشاوره کسب و کار اینترنتی می‌تواند تا این اندازه مهم باشد؟

  1. همیشه ابتدای مسیر، سخت‌ترین جای مسیر است: ورود به حوزه‌ای ناشناخته می‌تواند به اندازه‌ی بودن در مکانی ناآشنا و غریب، ترسناک و عجیب باشد. هرقدر که اطلاعات کمتری نسبت به کسب و کارهای اینترنتی و نحوه فعالیت در آن داشته باشید، یقیناً دچار مشکلات بعدی بیشتری خواهید شد. حتی اگر در کار خود بهترین باشید و مهارت‌ها و ایده‌هایی متفاوت با دیگران داشته باشید، باز هم در نبود مشاوره خوب کسب و کار، ممکن است دچار اشتباه شده و شکست بخورید. برای ابتدای مسیر نیاز دارید تا فردی متخصص در کنار شما باشد و شما را تا جایی که باید راهنمایی کند. همچنین، هنگام گرفتن سفارش‌های اینترنتی، اگر بتوانید از مشاوره خوبی بهره ببرید، عملاً کیفیت قراردادهای احتمالی خود را بالاتر برده‌اید. با اینکار عملاً از سرمایه‌های فعلی و بالقوه خود حفاظت کرده‌اید.

ادامه مطلب .....

 

8 سوال که پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از خود بپرسید

کسب و کار اینترنتی چیست؟ آیا انواع کسب و کار اینترنتی را می‌شناسید؟

آشنایی با انواع منابع تامین سرمایه برای استارتاپ های ایرانی

بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ چیست ؟

اصول کلیدی و کاربردی مذاکره

اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی

سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید

4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند

چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

8 سوال که پیش از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از خود بپرسید

 

کسب و کارهای امروزی، بیشتر از همیشه به فضای دیجیتال و دستگاه‌های الکترونیک وابسته هستند. در کسب و کارهای اینترنتی، ما شاهد دو دسته کلی از افراد هستیم. دسته اول کسانی هستند که صاحب کسب و کارهای سنتی‌اند و می‌خواهند با تغییر روش به سمت اینترنت، بازاری دیگر را نیز تجربه کنند. دسته‌ی دوم نیز کسانی هستند که مایلند کسب و کارشان را از ابتدا در فضای مجازی آغاز کنند. اما هر کدام از این دو دسته، سوالاتی دارند که پاسخ به آن‌ها می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل آن‌ها باشد. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم تا کلیدی‌ترین سوالات و بهترین پاسخ‌ها را برای شما بازگو کنیم. 

1.آیا کسب و کار اینترنتی مناسب من است؟

کارآفرین شدن و راه‌اندازی کسب و کارهای شخصی، بیش از هر چیز نیاز به داشتن روحیه مدیریت کار و افراد دیگر دارد. اگر می‌توانید تصمیمات مهمی را در طول روز بگیرید و توانایی برخورد با زیردستان و پرسنل متفاوت را دارید، می‌توانید روی راه‌اندازی کسب و کار شخصی خود حساب باز کنید. یادتان باشد که کسب و کارهای اینترنتی مختص به افراد جویای کار نیست و حتی کارمندان و بازاریان نیز می‌توانند با ورود به این عرصه، درآمد خود را افزایش دهند. البته خیلی از افرادی که تصمیم به شروع کسب و کارهای اینترنتی می‌کنند، نداشتن سرمایه بزرگ برای خرید یا اجاره‌ی مکان فیزیکی را دلیل اصلی ورود خود به این حوزه می‌دانند که البته بهانه‌ای اشتباه است. در بین کسب و کارهای پُررونق و بزرگ حوزه‌ی مجازی هم کارهای خانگی موفق با درآمدهای زیاد وجود دارد و هم شرکت‌های بزرگ چند ده میلیاردی که می‌توانند موارد خوبی برای رد این موضوع باشند

ادامه مطلب....

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اپلیکیشن یا اپلیکیشن مارکتینگ چیست ؟

برون سپاری کسب و کار چیست و چرا شرکت‌ها از خدمات برون سپاری استفاده می‌کنند؟

اصول کلیدی و کاربردی مذاکره

اصول کلیدی موثر بر خلق و پیاده سازی استراتژی

سخت کار نکنید ،هوشمندانه کار کنید

4 ویژگی برتر برند های موفق و 4 استراتژی اشتباه در ساخت برند

چگونه از فضای مجازی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم؟

بوم کسب و کار و بوم دیجیتال مارکتینگ

ضرورت حضور کسب و کارها در فضای اینترنت

سئو محلی (LOCAL SEO) چیست؟

نکات مهم مدیریت پیج اینستاگرام

اینستاگرام : https://instagram.com/travan.ir?igshid=1eabx1o37g489

تلگرام : http://t.me/travanco

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه

کسب و کار اینترنتی چیست؟ آیا از انواع کسب و کار اینترنتی خبر دارید؟

شرکت طراحی سایت در ساری

اینترنت در سال 1960 میلادی ابداع شد در آن زمان این شبکه وب جهانی بسیار کوچک بود و هیچکس حتی تصور نمی‌کرد اینترنت تا سال 2020 به این اندازه بزرگ و همه‌گیر شود. امروزه بیشتر افراد از طریق اینترنت با دوستان و آشنایانشان با کمک تماس تصویری، ارسال صدا، اشتراک گذاری عکسهای مورد علاقه و خیلی چیزهای دیگر باهم در ارتباط هستند. در این مقاله قصد داریم برای شما به طور واضح توضیح دهیم که کسب و کار اینترنتی چیست و اینکه چند نوع کسب و کار اینترنتی داریم، پس با ما همراه باشید.

کسب و کار اینترنتی  

به مجموعه‌ای از کارهای که در بستر اینترنت  انجام شود و باعث کسب درآمد ما  می‌شود را کسب و کار اینترنتی می‌گویند. کسب و کار اینترنتی می‌تواند به صورت نیمه‌وقت و تمام وقت باشد. بیشتر افراد به همراه کار اصلی خود، کسب و کار اینترنتی را به عنوان کار دوم خود راه اندازی می‌کنند. مثلا فروش محصولات خود در سایت شخصیتان و یا ‌شبکه‌های اجتماعی ، فروش پکیج‌های آموزشی، انجام خدمات‌های مانند سئو و طراحی سایت و .... .

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی بسیار گوناگون و فوق العاده جذاب هستند. انواع کسب و کار اینترنتی شامل:

  1. وب سایت‌ها:

بهترین و ماندگارترین مسیر برای ورود به کسب و کار اینترنتی داشتن یک وب‌سایت مرتبط با کسب و کار و یا تخصص شماست. به عنوان مثال فردی که وکیل پایه یک دادگستری است می‌تواند برای خود یک سایت شخصی نیز داشته باشد واطلاعات شخصی، تمامی رزومه‌ها و انواع پرونده‌های خود را با همه‌ی کاربران داخلی و خارجی به اشتراک بگذارد.

ادامه مطلب....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا وطن خواه