خیلی از افراد نمی‌دانند که می‌توانند در منزل و حتی اتاق شخصی‌شان نیز کارهای درآمدزا داشته باشند. راه اندازی هر کدام از این کسب و کارها به توانایی شما و مهارتتان در کار برمی‌گردد و لازم نیست همه‌ی آن‌ها را با هم امتحان کنید. در مطلب امروز طراوان می‌خواهیم در ادامه مباحث کسب و کارهای اینترنتی جدید، شما را با مشاغلی آشنا کنیم که می‌تواند از منزل و به شکل دورکاری انجام شود.

آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل

 

  1. تولید محتوا متنی: تولید محتوا از کسب و کارهای جدید و البته بسیار پر درآمد است. بسیاری از شرکت‌های امروزی، دیکر اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف و سایت اینترنتی را می‌دانند و سعی دارند با تولید محتوای هدفمند و مناسب، مخاطبان بیشتری را جذب کنند. نوشتن محتوای متنی، نیاز به دانش نگارشی و البته قلم قوی دارد. هر چقدر که بتوانید دامنه لغات خود را بالاتر ببرید و نوشته‌های بیشتری را کار کنید، قطعاً موفق‌تر و بهتر خواهید بود. از ابزارهای لازم برای تولید محتوای متنی می‌توان به مایکروسافت ورد و توانایی گشت و گذار در دنیای اینترنت نام برد. شما باید بتوانید در مورد تمامی عناوین اینترنتی بنویسید و حتی اگر تخصصی در این باره ندارید، بتوانید سرچ و جستجوی خوبی انجام دهید. محتواهایی که از نظر سئو و کلمات کلیدی بهینه شده باشند، قطعاً قیمت بالاتری را نیز دارند.
     

     

  2. تولید محتوای گرافیکی: تولید محتوا می‌تواند در حوزه‌ی گرافیک نیز اتفاق بیافتد. هر پوستر، بنر، تراکت، کارت ویزیت، قالب عکس و ... می‌تواند یک محتوای گرافیکی باشد که اتفاقا، فروش خوب و زیادی را نیز در فضای اینترنت دارد. بسیاری از سایت‌های فروش محصولات گرافیکی، آیکون‌ها و المان‌های گرافیکی را به قیمت‌های بالایی می‌فروشند. یعنی شما اگر توانایی کار در حوزه‌ی گرافیک را دارید می‌توانید هم فروش غیر مستقیم و هم فروش مستقیم تولیدات خود را داشته باشید. برای کار در این فضا باید با نرم افزارهای مخصوص طراحی گرافیکی یعنی فتوشاپ، ایلستریتور و کورل دراو آشنا باشید. البته یادگیری صبرف این نرم افزارها از شما یک طراح نمی‌سازد بلکه ابزارهای لازم را در اختیار شما می‌گذارد. بهتر است برای افزایش دانش و سطح کاری خود، از خواندن مطالب به روز، تمرین در عناوین مختلف و تحصیلات آکادمیک غافل نشوید. کار تولید محتوای گرافیکی می‌تواند به شکل تک کار یا کارهای دوره‌ای باشد که در هر دو مورد، درآمد خوبی منتظر شماست.

این تنها دو عنوان کاری بود که می‌توانید در منزل انجام دهید. کسب و کارهای دیگرای را برای معرفی به شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به نوشته اصلی کسب و کارهای اینترنتی در منزل آن‌ها را بخوانید.