چند ماهی است که با بیماری همه گیری کرونا نه فقط در کشور خودمان، بلکه در تمام جهان رو به رو هستیم. کاهش مراودات و رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری، باعث شده بسیاری از کسب و کارهای امروزی که وابستگی به تعداد مراجعات و حضور مردم دارند، دچار مشکل شوند. این مشکل تا حدی پیش رفت، که بسیاری از کسب و کارها با ورشکستگی و تعطیلی کامل رو به رو شدند. با در نظر گرفتن این موضوع، که زمان مشخصی برای اتمام بیماری کرونا و پایان همه گیری وجود ندارد، چگونه می توان از تهدید کرونا، فرصتی برای کسب درآمد به وجود آورد. با طراوان همراه باشید تا شما را با لیستی از کارها و نکات آموزشی آشنا کنیم.

کسب و کار خانگی خود را راه بیندازید

دوران همه گیری کرونا، با تمام سختی ها و مشقت هایی که به انسان تحمیل کرده، فرصت مناسبی است تا بتوان از امکانات و مهارت های موجود استفاده کرد و کسب و کار شخصی خود را راه انداخت. البته در این بین، راه اندازی کسب و کار شخصی نیازمند دانش و آگاهی از نکاتی است که در مقاله "آموزش کسب و کار اینترنتی در منزل" برایتان بازگو کردیم. یادتان نرود که اگرچه کرونا باعث کم شدن رفت و آمدها و از بین رفتن مراودات عادی اجتماعی شده، اما برای هر کسب و کاری باید مراجعه حضوری را نیز در نظر داشته باشید. بهتر است در کنار تمامی راه های ارتباطی مجازی، امکان مراجعه حضوری را نیز فراهم کنید.
برای حضور جامع‌تر و بهتر در بازار کسب و کارهای آنلاین، باید از تمامی امکانات و قابلیت های موجود استفاده کنید. هنگامی که از فعالیت تجاری مجازی حرف می زنیم، باید شبکه های اجتماعی پرطرفدار را نیز در مجموعه داشته باشیم. حضور موثر و پررنگ در اینستاگرام و تلگرام، می تواند در پیدا کردن و ارتباط با مشتریان مختلف تاثیر گذار باشد. از طرفی، اگر کسب و کار شما به نحوی است که باید محصولی را برای مشتری به شکل فیزیکی ارسال کنید، حتما از قبل برای نحوه ارسال، هزینه های اضافی آن و بسته بندی مشخص و شکیل فکر کنید.

برای خواندن ادامه مطلب می توانید به مقاله "چطور می توان تهدید کرونا را به فرصتی برای کسب درآمد تبدیل کرد" در سایت طراوان سری بزنید.